Jag älskar mat!

Startade dagen med en morgonpromenad i solsken, härligt! Dagens bästvärsta var vaccinering, ett steg närmare Thailand, men fyfan vad jag har svårt för sprutor! Tur Emelie och Sofie var med så vi kunde hålla varandra i handen ;) När allt var klart och jag stod i kassan för att betala svartnade det totalt för ögonen för mig och jag kände mig illamående. Jag är en riktig klenis! Återhämtade mig i en av sofforn och åkte tillbaka till jobbet!

Kände mig fortfarande klen i kroppen efter jobbet så jag lyssnade på mina signaler och skippade träningen idag. Får så ont i knäna oxå så en vila satt nog på sin plats.. Istället har jag tittat på Halv 8 hos mig och och Sveriges mästerkock med Per Morberg, härlig han! Blev inspirerad så jag lagade ihop goda hemmagjorda hamburgare och köttbullar med grönpepparsås till matdosor :) Senare lurade jag med mig min sambo (om man får räkna sin närmsta granne som man ser in till som sambo? ;) ) Sofie, och åkte och storhandlade! Bra gjort av oss! Svängde in en snabbis till Emelie på macken oxå, trevligt med effektiv-häng ;)

Recept på smarriga och nyttiga hamburgare:
1,5 dl vatten
4 msk ströbröd
1 ägg
köttfärs
finhackad lök
1 pressad vitlöksklyfta
salt och peppar

Blanda vatten och ströbröd i en bunke, låt stå och svälla ca 10 minuter. Tillsätt resten av ingredienserna och forma till biffar och/eller rulla köttbullar. Stek tills de ser klara ut.

Skippade hamburgerbrödet och använde mig av salladsblad istället, fräscht, nyttigt och gott! Toppade med skivade tomater, rå lök, lite rostad lök och en klick majonäs (från charken för den är 1000 gånger godare än den på tub!). Slut salladen omkring allt och du har fått en god hamburgerwrap :)




Kommentarer
Skrivet av: Camilla

Smart! ;) Och vad gott det ser ut. :)

Datum: 2011-02-01 Klockslag: 22:01:20
Bloggadress: http://annacamilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0