Zucchini med ädelostsås, knaperstekt bacon och rostade pinjenötter

Utlovade en uppdatering på Facebook så här kommer den! Hösten är här och jag känner ett liitet sug till att börja blogga igen.. Får bli ett inlägg då andan faller in, och det brukar den ju faktiskt göra 3 av 4 årstider.. I sommar har jag fullt upp med att flänga runt och passa på att vara ute när man ändå kan, därför blir det ofta ett litet uppehåll under just sommaren. Som för övrigt har vart helt fantastisk! Några mer soldagar på semestern skulle ju inte skada, tror faktiskt fler är berädd att hålla med där, det är lixom som vanligt med svensk sommar. Men ändå, en riktigt riktigt fin sommar har jag haft! Och nu är det sjukt skönt att hösten sveper in, med allt vad det innebär - rutiner, matlådor och massa träning! Kan inte låta bli att tycka det är skönt att sommaren är över, hade lixom inte pallat mer känner jag. Man lever ju inte direkt sunt, men, kul har vi haft så det är lätt värt det även om det kommer surt efter.. ;)

Därför tänker jag bjussa på ett GI-recept jag testade idag, och fler såna lär det bli, för nu jäklar ska här bli ordning på livet igen!
Ingredienser till drygt två portioner:
1 zucchini
1 ädelost
3 dl grädde
1 paket bacon
pinjenötter

Gör såhär:
Stek bacon så de blir knaperstekt. Under tiden kokar du upp grädden och smular i osten, låt koka ihop. Hyvla zucchini med en osthyvel, de är jättegoda råa. Lägg upp allt på en talltik. Rosta lite pinjenötter i en torr panna och strö över maten, klar att avnjutas!

Kameran hade dött när jag skulle äta, men gjorde matdosa oxå så ni får nöja er med en inte lika trevlig bild, men bättre än ingenting ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0