Sommarens godaste pastasallad

Gjorde min favoritpastasallad ikväll, och det blev såklart supergott! Ett till plus för idag, det här börjar ju ta sig! ;)

Jag gjorde allt på en höft så måtten är ungefärliga:

1 dl lätt cremefraiche
ca 1 dl lätt majonäs
nästan 1/2 dl socker
Purjolök
1-2 gröna äpplen (tex Granny Smith)
Tärnad ost (tex Grevé)
En halv liten gurka
En bit skinka eller ett paket Scans skinkskivor
(pressad citron, men jag hade ingen hemma så jag körde utan)
Fullkorns pastasnäckor eller spiraler

Blanda cremefraiche, majonäs och socker (och pressad citron) i en stor bunke. Koka upp pastan, medans den kokar, skär upp äpplena, purjolöken, osten, gurkan och skinkan i små bitar och häv ner dom i blandningen. Låt stå tills pastan kokat klart. Skölj pastan med kallt vatten och vänd ner den i resten av salladen och blanda väl. Låt den gärna stå en stund i kylen innan servering så att den drar till sig lite.
Sommarens fräschaste sallad som är perfekt att ha med sig till stranden! Håller sig några dagar i kylen.




Kommentarer
Skrivet av: Sandra

Den ser galet god ut=)=) Hoppas allt är bra?=)

Puss Puss

Datum: 2009-06-08 Klockslag: 13:08:06
Bloggadress: http://sandrarudman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0