Brrr

Varför kan den här förbannade kylan aldrig ge sig? Fryser nätt o jämt ihjäl hela dagarna! Men, det är väl inte mer synd om mig än om någon annan tänker ja.. Det ända rätta är ju att dra dit pepparn växer, för där är det väl varmt? ;) Jag vill ha sol, värme och vår!
Trots 19 minus imorse trotsade jag kylan och tog mig ut på en morgonpromenad ändå. Men jag velade länge, den varma sängen lockade minst sagt. Ringde till Daniel som redan var på jobbet så kom han med det avgörande:
- Heej.. är det farligt att gå ut och gå när det är 19 minus ute? - Neje! Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.. Jag som nästan hade hoppats på medhåll, istället slänger han ur sig den vanliga klyschan! Men som sagt, med en lymla massa lager kläder var det faktiskt riktigt härligt ute. Solen hann gå upp medans jag knatade oxå, ingen dålig start på dagen det inte!

Nu sitter jag här, mätt och belåten och försöker samla lite krafter till att göra ett ryck, det går sådär. Jag skulle vilja baka bröd som jag tänkt gjort i en veckas tid nu, men jag fortsätter hitta ursäkter. Kanske, kanske att jag får ett ryck om en stund. Just nu var det bara skönt att sitta och ta det lugnt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0