Nordic extreme

Nordic Extreme är ett styrkepass med hög puls och extremt tuffa men roliga övningar utan större krav på koordination.
Passet har en hög intensitet med snabba intervaller och innehåller funktionella styrkeövningar för hela kroppen som till viss del utförs två och två. Vi använder oss främst av kroppens egen vikt men även andra redskap som exempelvis steplåda, skivstänger och vikter.
Nordic Extreme är ett pass för dig som tränar regelbundet, vill träna styrka, uthållighet och samtidigt få utlopp för din energi.
Var tredje månad byter vi ut passen och serverar ny koreografi och fräsch musik. Däremellan kan du som tränar regelbundet fokusera på teknik och utförande.'

Detta är vad jag laddat för i flera veckor, har fått förhinder några gånger så vi har inte kunnat komma iväg och testa förens idag. Jag hade tolkat beskrivningen på värsta sätt såklart och ställt in mig på en nära döden upplevelse. Tänkte att man säkert behövde vara en sån som åkte vasaloppet på 1 timme var och varannan dag och tog 250 kg i benpress, med ett ben! Typ. Så det kunde ju bara bli bättre alltså! När vi, jag och Cissi, kom dit stod några helt vanliga tjejer utanför och väntade för att få komma in i salen. Inga råpumpade killar alltså, pjuuh. När det sedan körde igång kändes det helt okej, var bara att ge gärnet! Så kul, tänker definitivt gå fler gånger! Rekomenderas, kl 19 på Sporthallen i Bollnäs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0