Fredag kväll

Nu sitter vi samlade i soffan, min lilla familj och jag ;) André, Amanda och Daniel! Lillen sover, ikväll har han vart så go så man kan dö! 6-åringar är inte alla gånger lika smidiga som man önskar, haha! När jag kom hem från jobbet hade Amanda lagat mat åt hela gänget, hemmagjort pizza och efterrätt till det! Så hade hon dukat fint och tänt massa ljus. Så duktig :) 
Mitt upp i efterrätten kläcker Alfred ur sig; "AKTA SÅ DU INTE BRÄNNER KÄFTEN UR LÉ!" Vad gör man lixom?! Hahaha så skön! Resten av kvällen har han tiggt massage av mig och när jag nattade honom ville han att jag skulle göra "4 skott i ryggen", haha! Hade glömt hur den ramsan gick så han fick lära mig.
"Ett, två, tre, fyra skott i ryggen. Blodet droppar. Spindlarna kryper. Ägget kläcks, äggulan rinner. Hästen biter. Du ryyyser, du ryyyser." Nått sånt, och så gester till det! Sen skulle jag killa honom i ansiktet tills han somnade. Mysigt :)

Ikväll har vi såklart kikat på Idol, men jag blev inte lika berörd som jag brukar, kan vara för att man har fullt upp med att hålla koll på allt annat. Sära på grabbarna så att dom inte ska retas och bråka om vem som ska ligga i soffan och såntdär. Vardagsmat för en förälder, en riktig pers för mig. Haha! Men jag gillar det, en dag, om måånga måånga dar ska jag bli en jävligt bra morsa!

Nu börjar det bli sent igen, det märker man på mitt babbel. Är trött som jag vet inte vad, imorse var man ju uppe före tuppen! Gick till badhallen för att jag inte orkade skrapa rutorna på bilen, haha! Simmade 40 minuter med Matilda sen njöt vi av frukostbuffén. Härligt! Inatt sover jag nog gott..



Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Vad härligt det låter! Finns inget som slår mysiga hemmakvällar :) Själv är jag lite halvbakis idag och det är fan inte värt det :P

Datum: 2009-10-04 Klockslag: 15:44:08
Skrivet av: Anna

Glömde skriva att inlägget var från mig :P

Datum: 2009-10-04 Klockslag: 15:44:56
Bloggadress: http://annamariasoder.blogg.se/
Skrivet av: Mia

Tassar in hit lite nu och då och läser din blogg, så jag tänkte att det kanske är på tiden att lämna ett litet avtryck :) Vad fint det blivit i din blogg nu, snygg design!



Mysigt att simma sådär på morgogen, har funderat jag oxå att åka och simma i Alfta då dom serverar frukost. Är det alla dagar eller bara fredagar? Brukar det vara mycket folk?



/Maria.

Datum: 2009-10-04 Klockslag: 19:08:11
Bloggadress: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Skrivet av: Mia

Men då ska jag åka och simma nått tag, verkar så mysigt! :)



Nja vet ej om du vet vem jag är. Heter Maria Lundberg. Jag vet vem din pappa är ialf, för min pappa känner honom :)



Ha en forts trevlig söndag.

Datum: 2009-10-04 Klockslag: 19:49:18
Bloggadress: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Skrivet av: Lillevi

Ojoj va han kan..undra va man gör för fel????men ni skratta väl gött iaf!!!

Datum: 2009-10-04 Klockslag: 22:05:05
Skrivet av: Emma

Badhallen lät uuuunderbart.. :) var alldeles för länge sedan jag åkte dit.



kramis

Datum: 2009-10-04 Klockslag: 22:36:02
Bloggadress: http://emmarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0