I´m dreaming of a white Christmas

Dagen har vart lång känns det som, kan bero på att vi hunnit flängt fram och tillbaka ganska mycket!
Började med en sväng på Ekmans, Ica och sen vidare till Bollnäs där vi hälsade på Micke en sväng på Tranan, sen gjorde vi stan! Jag provade ett par softshell byxor på Intersport som jag spanat på ett tag, och som jag anat var de ju hur sköna som helst! Perfekt att ha i vinter under promenader, på hockeyläktaren och i skidbacken! Ekonomin tillåter egentligen inte den sortens utgifter just nu, men som Danne sa: "Ta av sparkontot, vad spar du annars till om inte nödvändiga och användbara grejer!" Tack för en bra motivering älskling ;)

Lunchade på Krokanen sen åkte vi ut till DollarStore för att fylla på scampoo&balsam förrådet som börjat sina, gillar VO5! Och på Albert&Herrbert hade jag hört att de skulle ha mycket julsaker till bra pris och jag som varit ute efter två julstjärnor till tv-rummet hittade det! Sen var det snabba ryck därifrån, ingen favoritaffär direkt.. :P

Gjorde chilliconcarne när vi kom hem, alltid när vi äter det slutar det med att vi sitter och kladdar, skrattar och äcklar oss vid matbordet! Jag var så trött att jag skrattade så att det ibland var på vippen att övergå till gråt, hahaha! 

Sen övertalade Mika mig att följa med och simma fast jag inte hade nån ork kvar, jag är inte så svårövertalad! Men vi ångrade oss ganska snart därefter, när vi hade bytt om, duschat av oss och gått ut till simhallen möttes vi av en pensionärsfylld bassäng. Helt proppfullt! Inget ont om pensionärer, men vi var inte direkt sugna på att trängas med dem och försöka få upp ett någorlunda tempo som praktiskt taget kändes omöjligt, så vi gick och bastade istället! Haha!

När jag kom hem igen gick jag ner till förrådet och rotade fram lite julsaker! Ville gå igenom vad vi hade och vad som fattades och sådär. Sen tände jag massor av ljus, köpte nya favoriter på Ikea häromdan som luktar jättegott, så gott att man inte kan sluta sniffa lixom, så satte jag mig och funderade hurvida jag skulle ha en vit elle röd jul i tv-rummet. I köket kör jag rött, har så fina julgardiner till det! Men frågan är hur jag gör med tv-rummet.. Det är ju mysigt med både och, men som det känns vinner nog en vit jul i år igen. Tänk vitt, massa silver och mjukt och lurvigt i grått!

Jullådan, fy vad jag längar till man får packa upp den. Jag brukar tjuvstarta, men redan nu skulle kännas fånigt..

Doft av äpple och kanel, mmmmm.

Slutligen krachade jag i soffan med älsklingen framför fotbollsgalan, guldbollen gick för er som missade det såklart till Zlatan! Vilken stjärna!
Kul dag! Nu ska jag tigga lite massage till mina stackars axlar.. Godnatt på er! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0