Julpyssel

Har som sagt påbörjat lite julpyntning här hemma och ikväll har jag pysslat ihop en adventsljusstake!


Silverbricka, Erikshjälpen. Ljus, Sussis Harmoni, Bollnäs. Mossa och silverkulor, Blåklinten, Edsbyn. Siffror Presentboden, Knåda. Silverband, Åhlens.

Av lurvtyget jag skrev om tidigare sydde jag såklart två stycken mysiga kuddfodral :)

Och en julstrumpa är på gång! Det har fattats några detaljer bara så på onsdag när jag är ledig får jag sy klart den!



Våran julgran för i år är av porsling och köpt på Presenter och Smide, Bollnäs ;)



Kommentarer
Skrivet av: Emelie Söderberg

Hejsan! Vad roligt att du har en blogg, hade ingen aning om det. Hittade hit av en slump. Nu har jag en till blogg att följa :).



Snygg adventsljusstake, har också pyglat ihop en egen. Kudden var också snygg, duktig du är som syr då.



Har sytt kuddar till hundar för ett bra tag sedan jag också, vit med blommor på. Inte så frächa längre om jag säger så. Hur mycket jag än tvättar dom blir dom inte vit :(. Kanske det lurviga tyget du använt till dina kuddar skulle bli snygga hundbäddar, Siri skulle gilla att dom är lurvig också. Fast det var väl dyrt kanske om man vill ha mycket tyg. Snygg va dom i alla fall.



Tack för hjälpen idag :).



Ha det bra

Datum: 2009-11-24 Klockslag: 19:49:18
Bloggadress: http://www.infoom.se/mysite/index.php?sida=1960&user=525
Skrivet av: Emelie Söderberg

Hejsan! Vad roligt att du har en blogg, hade ingen aning om det. Hittade hit av en slump. Nu har jag en till blogg att följa :).



Snygg adventsljusstake, har också pyglat ihop en egen. Kudden var också snygg, duktig du är som syr då.



Har sytt kuddar till hundar för ett bra tag sedan jag också, vit med blommor på. Inte så frächa längre om jag säger så. Hur mycket jag än tvättar dom blir dom inte vit :(. Kanske det lurviga tyget du använt till dina kuddar skulle bli snygga hundbäddar, Siri skulle gilla att dom är lurvig också. Fast det var väl dyrt kanske om man vill ha mycket tyg. Snygg va dom i alla fall.



Tack för hjälpen idag :).



Ha det bra

Datum: 2009-11-24 Klockslag: 19:53:12
Bloggadress: http://www.infoom.se/mysite/index.php?sida=1960&user=525
Skrivet av: Emelie

Åhhh va fint du gör!!

Blir riktigt avis.OCh jag älskar din tavla,den är super snygg.

Datum: 2009-11-25 Klockslag: 08:34:48
Bloggadress: http://blomemeelie.blogg.se/
Skrivet av: Linnea

Åh va mysigt med julpynt!!! Jag vill också pynta, men jag får väl vänta ett tag till antar jag. Julstämningen har inte riktigt infunnit sig här ännu - kanske inte så konstigt med tanke på värmen och sånt! =)Men fint gör du det i alla fall tycker jag, blir avundsjuk! =)



Kram

Datum: 2009-11-25 Klockslag: 17:37:01
Bloggadress: http://livefranbuschen.blogg.se/
Skrivet av: Mia

Åh vad fint! Vilken mysig adventsljusstake. En sådan har jag oxå funderat på att göra, nått liknande. Vilket härligt lurvtyg.

Datum: 2009-11-25 Klockslag: 19:59:29
Bloggadress: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0