Ge mig sommarlov

Känner på mig att det kommer att bli ett riktigt spretigt inlägg idag, för idag känner jag mig bara spretig.

Började dagen med en promenad innan frulle, i Solsken! Har ni hört på maken!? Gissa om det var underbart att se solen skina genom persiennerna när klockan ringde! Upp som en sol (och ner som en pannkaka, som man säger).. Jag är ju så morgontrött så jag snoozade i nästan en halvtimme först! Sedan ut i solen! Lovely, dagens bästa!

Ikväll har jag inte gjort många knop, slängde ihop en halvgod sallad med tonfisk och ris (synd, skulle tagit pasta istället, blir saftigare då) och maaassa majs för det är gott! Frida har vart förbi en sväng annars har jag mestadels suttit i soffan.

Matilda skickade sms nyss, "Sex and the city och te i Mickas soffa?". Hur mysigt lät inte det då? Om jag ändå hade vart ledig imorgon..

Känns som om jag har 1000 saker jag vill göra men aldrig hinner. Om man ändå hade sommarlov! Nej, i dagens läge ska man inte ens våga yppa sig om nått sånt, man ska tiga och vara tacksam för att man har jobb. Och det är jag oxå (verkligen, tro inget annat!) men ibland känns det som att tiden inte räcker till.. Har planer för vår uteplats på framsidan, skulle behöva lite grejer till den. Men för att kunna köpa grejer måste man ha tid och pengar. Och det blir ju som en "ond cirkel" det där.. Man jobbar o jobbar för att få pengar, men har fan inte tid att spendera dom. Ända är de alltid borta i slutet av månaden, hur går detta till? Haha!

Oj, kom på att jag sitter med färg i ögonbrynen, bäst jag tvättar bort den nu så dom inte blir svarta!
På återseende..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0