Tur man har mamma..

Klev upp för ca 1 timme sedan, tog en rejäl sovmorgon alltså. Var uppe till D kom hem från krogen inatt, han ropade genom brevinkastet "Ääääälskliing, hooho, jag har tappat mina nycklar!" Starkt jobbat ;) Men de är som tur var återfunna nu! Sovmorgon var det ja, "skiter man ju i!" som man säger, spelar ingen roll om jag sover bort halva dan i det här svenska värdelösa vädret ialf. Ringde mamma nyss och beklagade mig "mammaaa, varför är det så jävla fult väder!?" gnällde jag i telefonluren. Hon svarade: Sverige, det ända rätta är att åka utomlands. Och hon har så rätt! Har jag tur så får jag med mig Daniel till Bollnäs imorgon så ska vi gå på resebyrån. Jag är så dålig på att leta själv på internet så det är lika bra. Och ser det inte ut som att vädret ska vända snart så får det kosta vad det kosta vill! Nästan..

En bra sak som samtalet med mamma förde med sig var att jag styrde kräftskiva till ikväll! Wihoo :) Jag och D hade ändå nyss plockat upp ett paket kräftor från frysen men jag tyckte att vi lika gärna kunde äta dom hos mamma med hela surven istället, så hon skulle nog ringa Lillevi oxå. Nu ska vi äta brunch sen ska jag slänga ihop en skaldjurspaj (med mammas goda recept) som jag ska ta med och bjuda på. Dagen är räddad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0