Myslördag

Känner mycket för att bara vara hemma nu, tycker det är så mysigt att ligga i soffan med älsklingen och glo på tvn. Jag är nog en periodare, vissa perioder ska det hända nått helst varje kväll! Andra inte.. 

Men lite drama fick vi allt idag ändå, och den stod ju självklart jag för. Stog i köket och tog reda på det sista efter maten (vi lagade Orientalisk färsgryta och den blev supergod!), torkade kylskåpet för det var lite smutsigt, så vipps så hade jag kört ringfingret i en skåpkant och hel*ete vad ont det gjorde! Flög in i tvrummet där Danne satt och bara gallskrek, trodde hela fingret skulle ramla av! Började hyperventilera och bölgrina såklart så D trodde jag hade skurit av mig näven (inte första gången jag gör illa mig med kniven isf) när jag stod där och fäktade, hoppa och skrek så blodet skvätte! Tur han är coollugn, tar tag i handen och säger "Få se! Det är inte så farligt älskling. Lugn nu." Utan hans trygga kramar hade jag nog dött där i ren skräck om jag var ensam. Ingen större skade skedd såklart, mer än ett plåster på fingret och lite blodstänk på golvet. Men det KÄNDES ialf som om att jag hade haft av hela fingret..
Det roliga är att efter en stund ringer svärmor och frågar hur det är med mig, haha! Tänkte att ja, jag skrek nog så det hördes över hela Alfta! Men nej, då hade Frida gått förbi och sett oss igenom fönstret, hur jag satt och böla och Daniel stod med mitt finger i högsta hugg, måste vart en syn! Hennes kommentar hade ialf låtit "äh, hon hade väl skurit sig..". Klockrent Frida! Haha!

För övrigt har det vart lugnt och skönt, kärlek och en bra film i soffan. Love it!



Kommentarer
Skrivet av: mor



Mään vem e du likt igentligen ?? räkna till 10 nästa ggn....tur du kan tröstas ialla fall gå nu inte å sätt tungan på något kallt räcke eller så(((;

Datum: 2010-01-10 Klockslag: 00:00:29
Skrivet av: Frida

Hahah!! Jag tänkte gå in en sväng, men så såg jag er i fönstret så jag stod och kollade och väntade på era reaktioner, men sen efter en stund när jag uppfattade att du grinade och danne höll i ditt finger förstod jag att det var bättre att kila vidare! pussss!

Datum: 2010-01-10 Klockslag: 11:54:08
Bloggadress: http://[email protected]
Skrivet av: Elin

Det vore något att se! Hahaha... Hoppas fingret mår bättre i alla fall! Kram

Datum: 2010-01-10 Klockslag: 15:46:56
Bloggadress: http://elinelande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0