Tur i oturen

Slängde ihop en sjukt god sallad idag. Tänkte jag skulle fota och dela med mig men när jag plockade upp kameran ur väskan där den legat och vilat några veckor var den stendöd. Fan tänkte jag, taskig tajming. Ska ju till o köpa TV och sådär i dagarna, så ännu en dyr utgift var ju inte att föredra, för en kamera måste man ju ha!

Salladen blev ialf sjukt god, slänger upp receptet men ni får tyvärr klara er utan bild även om det hade vart roligare!

Kycklingsallad a lá Eve:
Kycklingfilé
Couscous
Färska champinjoner
Isbergssallad
Röd paprika
Körsbärstomater
Rostad lök (viktigt)
Cremefraiche

La kycklingfilén i marinad innan jag gick till jobbet, soya och sweetchillisås.
Släng ihop grönsakerna och skiva färska champinjoner över nykokt couscous, toppa med rostad lök som är sjukt gott att ha i sallad, blir alldeles krispigt och härligt! Stek kycklingen perfekt, som jag gjorde idag :P och kladda till det hela med lite cremefraiche. Mums!!
(Tänk er en bild på en snygg sallad, lite slarvigt uppslängt på en beige tallrik nudå. Färgrik och härlig med en sjukt saftig och god kycklingfile! Så ja!)

Iallafall var det bara att sätta i laddaren i kameran så funkade den igen... Tur i oturen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0