Onsdag

Har haft en toppendag! Startade med lång morgonpromenad i värmen, jag fattade termometern helt fel först och sa till Danne att det ju inte alls var speciellt varmt idag. 7 grader, minus trodde jag! Man är så ovan att läsa termometerns siffor utan minustecken! Men jag klagar inte! Halt som fan ute bara, sånt som hör till.

När jag kom hem från min prommis hade D börjat på matlistan, sköönt. Det brukar vara ett helt helvete att knåpa ihop rätter till två veckor, men när det är gjort och handlat o klart så är det såå värt det! Så det blev alltså storhandling, sedan åkte D på jobbet. Jag satte igång och bakade bröd och drog en repa med dammsugarn, skönt att få undan lite.

Till middag testade jag att göra blomkålsmos, det blev supergott, och är nyttigare än vanlig mos! Lite stekt körv till det för att jämna ut det hela, haha. Fick snabbesök av Frida oxå så jag lyckades lura med henne på powergympan ikväll, körde hårt och det var så kul! Riktigt skönt!

Resten av kvällen har spenderats i soffan framför datan/tvn, passar på att utnyttja sambons bärbara ;)
Nu ropar sängen, godnatt!



Kommentarer
Skrivet av: Marie

Blomkålsmos lät riktigt spännande:) Hur gjorde du den?

Datum: 2010-03-11 Klockslag: 22:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0