Nyårslöften

Funderar på att jag ska ge mig själv som nyårslöfte att börja äta bättre frukostar!? Läser PT-Fias blogg och allt hon äter ser så gott ut och är framförallt nyttigt och energirikt! Själv slänger jag i mig en tallrik Bollnäsfil med egenblandad müsli (som ju oxå är skitgott rätt nyttigt men inte speciellt tillfredsställande 5 dagar i veckan) 5 minuter innan jag börjar jobba..  Drömmen är ju att sitta i mitt söta lilla kök en halvtimme varje morgon och hinna Njuta av frullen! Vad ska ni ge er själva föra nyårslöften?

Ifjol löd mina löften såhär:
Jag har kommit på ett nyårslöfte (förrutom det vanliga att äta mindre godis och träna mer), nämnligen att jag ska bli duktigare på att köpa färgade plagg, det ser ju så himla fräscht ut på alla andra! Svart är ju faktiskt skitsnyggt och det som alltid funkar i längden, men några färgklickar i min garderob skulle ialf inte skada! Med början idag, hittade en jacka på Intersport för halva priset på 3500 kr, en röd! Ska hämta den på Tisdag så mer om den då! Men det börjar lixom billigt och bra.. not! Ser det som en investering och att den ju faktiskt gick för halva priset ;)
Sen har jag ett andra, eller tredje blir det ju, löfte oxå. Jag ska försöka varva ner lite, take it easy. Räkna till 10, som mamma sa, när jag gör illa mig och så, man kan ju faktiskt inte hålla på och skrika som en barnunge.
Fjärde löftet är att jag ska bli bättre på att ta hand om min hud! (Haha är man trött och läser det snabbt kan det se ut som att jag skulle ta bättre hand om min hund! Nu har ju jag ingen hund, men det vore ju hemskt om det vore så!) Dvs dricka mer vatten, sova bättre på bättre tider och så småningom kanske köpa dyra krämer. Vad fult det stavas på svenska!

Såhär gick det:
Köpa mer färgade plagg - sådär, började hyffsat.. Men varför ska man köpa färg när svart ändå i 99% av fallen är snyggast?
Take it easy - har faktiskt gått bra, jag är duktigare på att andas, har landa i mig själv. Dyker sällan för djupt numera! 
Ta hand om min hud - säger bara Dermalogica, love it! Sovtiderna är ju fortfarande lite si och så, rent ut sagt bedrövliga. De gånger jag lagt mig före 12 det senaste året går nog att räkna på en hand!

För övrigt sitter jag och lyssnar på gamla rockklassiker av bla Aerosmith, Def Leppard och Led Zeppelin. Älskart! Nu ska jag springa ner och hämta min tvätt sedan är det bäst att knoppa, godnatt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0