Kanelbullens dag

Vi tar det i vanlig ordning. Gårdagen först och dagens sist.
Igår var vi på Voxgym under dagen, jag Daniel och Alfred. De stora barnen jobbade och var på Rättviksmarknad. Voxgym på en lördag? Jo, Micka, Matilda, Lisa mfl hade annordnat lite av varje för att samla in pengar till Our Place, ett hem för Aidsdrabbade i Sydafrika. Så vi var där och spenderade så mycket vi kunde, pengarna gick oavkortat till Our Place och det känns bra att kunna bidra, även om man önskar att man kunde göra så mycket mer. Försökte få Alfred att förstå att han gjorde nått bra genom att äta kölbullar, men jag vet inte riktigt om han förstod vad jag babblade om, han var mer intresserad av Alfta bike park som oxå var där. Vi köpte ialf kölbullar (kolbullar), fika, Alfred gjorde ansiktsmålning och så köpte jag Hockes nya skiva (haha) och en fin burk med skorpor som Matilda bakat :) Det var svinkallt ute så vi var klädda till tänderna och hade en riktigt mysig dag!

Jag och Affen ritade lite på förmiddagen. Hade nästan glömt bort hur man gör, jag som ritade så himla mycket när jag var yngre. Roligt ju! Han ritar ialf dragracingbilar för fulla muggar :)

Ansiktsmåling!

Farlig..

På kvällningen engagerade jag hela familjen i matlagningen och det blev så bra! Vi gjorde roulader och klyftpotatis till middag! Sen blev det bananer och choklad i ugn, glass till det såklart. Är nog min favoritdessert tror jag! Superenkelt och dögott! Sen slappade vi så mycket vi bara kunde i soffan hela kvällen. Sköönt :)

Djup koncentration på rouladerna :P

Amanda, Daniel, Mattias och Alfred.

Idag har vi alla mest bara vart trötta och pömsiga. Det blev köttfärssås till lunch, sedan åkte D på match och vi andra låg i soffan tills det började trilla in massor av folk! Fram med bullarna, är ju för tusan Kanelbullens dag idag!
Fick en jättefin skål av Tomas och Lillevi när de kom hem som tack för hjälpen (det gjorde vi så gärna!) sen åkte jag hem för att svira om till träningskläder! Har nog aldrig vart så opeppad inför ett träningspass, men det gick ändå! Alltid kul att boxas. Kände mig fullkomligt mörbultad när allt var klart och jag gruvar mig för hur jag ska känna mig imorgon!
Ikväll har vi gjort varma mackor med kantarell stuvning sedan blev det bara soffläge! Ensam mamma söker, säger bara ett ord. Oscar! Varför söker en så jäkla snygg 25-årig kille, som skulle kunna få vilken tjej som helst, till ett program för att dejta en dum blondin? Han må vara snygg, men nått fel måste det ju tydligen vara på honom ändå? Haha..

Nu ska jag återgå till soffan och min sjukt snygga (men jätteskäggiga) kille!



Kommentarer
Skrivet av: Emma Bjurs

Du är fortfarande lika duktig å rita kan jag tänka mej :)

Datum: 2009-10-05 Klockslag: 23:11:07
Skrivet av: Oscar

Ja du... Vad kan det vara för fel på mig... För det kan väl inte vara så att en människa vill prova på olika saker här i livet? Prova nya vägar? Nej, herregud. Alla måste ju följa samma rutmönster som är uppritat för 1000 år sedan. Man FÅR ju inte sticka ut i Sverige. Och framför allt- man får inte tycka vad man själv vill. Jag tänker anta att du inte känner varken mig, Helena eller någon annan som är med i programmet? Nej, precis. Hon är definitivt inte dum, tvärtom väldigt smart och en helt fantastisk människa. På alla sätt mycket vackrare och bättre än jag. Så jag vänder på frågan- vad skulle hon träffa mig för? Hon förtjänar det bästa. Och det är riktigt kul att följa er alla som "vet" så mycket. Tack förresten för dina fina ord om mig. =) Ha det fint!



Kram, Oscar

Datum: 2009-10-29 Klockslag: 19:00:25
Bloggadress: http://www.fightgear.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0