Jäst glögg är fint

Nu när klockan är runt halv 11 börjar jag få tillbaka min energi. Då en vanlig svensson går och lägger sig och kanske rent utav redan sover får jag en plötslig lust till att börja städa, pyssla och dona! Det är inte klokt. När jag kom hem efter jobbet där vid 7-tiden var jag däremot aptrött. Gjorde mat bara sen har jag legat i soffläge utan att rört en fena på hela kvällen. Haft ångest för att jag varken orkat gått ut och gått, gjort klart min julstrumpa eller dammsugit. Nu skulle jag kunna kuta runt hela byn!

Istället sitter jag och försöker bli trött och pömsig igen så att jag ska kunna komma i säng i tid, med en stor kopp varm och härlig glögg! Har mina funderingar på om att den kanske är lite jäst ändå, Daniel smartskaft öppnade flaskan i somras (hade kvar från förra julen) då han blandade en brakgrogg till Ciya på hans födelsedag. Onödigt att förstöra en hel flaska bara för det. Inte för att jag missunnar dig Ciya, men ändå ;) Skitsamma, den slinker ner om man inte känner efter så mycket ialf.. Kanske man är extra rolig till Danne kommer hem från jobbet snart! Gud vad han ska ångra att han öppnade en flaska glögg en sen oskyldig sommarnatt i Augusti..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0