Mardröm

Som vanligt, ny vecka och nya tag. Nu är jag så himla trött att jag bara skriver mest för att hålla mig vaken, hoppas Daniel kommer hem från jobbet snart så vi kan gå och lägga oss. Vågar inte göra det själv ikväll..

Inatt drömde jag en sån läskig dröm att jag vaknade och var klarvaken, skiträdd och bara grinade. Väckte D så han tröstade mig och sa att allt bara var en dröm. Vågar nästan inte skriva om det här just nu häller för jag skrämmer bara upp mig själv, men eftersom jag vet att D är på ingång så törs jag..
Det fanns en hemsk ökänd man här i Alfta på Oldaniels, med en lång rock, svart som natten och med huvan dragen över huvudet och ansiktet som var ett bäcksvart hål. Inatt stod han på vår balkong, blickstilla och bara stirrade in i vårt vardagsrum med sina tomma ögon, kändes som om jag kände hans onda energi ändå in i själen. Så jäkla läskigt.



Känns som om att drömmen har en viss koppling till att jag under Lördagen och Söndagen känt mig iakttagen hemma i lägenheten. Nått som jag alltid bara viftar bort och tänker att "äsch det var inget", men ändå fastnar det i bakhuvudet och gror. Tror iofs inte att det är nått ont som vill mig nått, om det nu skulle vara så, men i drömmar förvränger man ju ofta sanningen. Så imorse gruvade jag mig inför ikväll då jag visste att jag skulle få vara själv eftersom att D jobbar.. Har som tur är inte haft några konstiga känslor alls ikväll, mer än de jag själv planerat i mig själv, tankar på den mörka långa mannen. Hoppas att allt försvinner nu med att jag skriver om det, brukar kunna vara så..
Snipp, snapp, snut, så var sagan slut.

I övrigt har kvällen vart riktigt mysig. Jag och Michaela min fina vän har simmat, jag solade och vi käkade frukt i bastun och pratade om allt mellan himmel och jord :) Roligt var att när vi kom ut från badet och skulle åka hem fick vi inte igång bilen.. Slut på batteri. Fick gå in igen och be några gubbar om hjälp med startkablar, de grattulerade Micka till körkortet! Haha :)

Sleep tight..


Kommentarer
Skrivet av: Martina

åh, jag hatar sånna mardrömmar! när man vaknar och grinar och man fortfarande är lika rädd fast man vet att det bara var en dröm. fy katten!

Datum: 2009-04-21 Klockslag: 01:35:01
Bloggadress: http://murtinaolsson.blogg.se/
Skrivet av: Moster

När man brukar känna sig jagad brukar de spegla att man är stressad,är du de???

Datum: 2009-04-21 Klockslag: 15:56:19
Skrivet av: sara

Hahah gört! Sorry att jag inte hann prata med dig nåt idag men chefen är så sjukt kinkig så jag vågade typ inte! hehe

Datum: 2009-04-21 Klockslag: 17:17:40
Bloggadress: http://fuckyouimcute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0